5 maart 2021

Voorzitter PvdA Nelleke Vedelaar plaatst boom in Huizen

Omdat dit jaar er geen normale verkiezingscampagne in zit is er in Huizen een PvdA boom gepland. De lokale afdeling PvdA Huizen had hiervoor de landelijk voorzitter van de PvdA Nelleke Vedelaar bereid gevonden om te helpen.  De notenboom heeft een mooi plek gekregen in een park in Huizen.

Het planten werd binnen de richtlijnen van het RIVM  uitgevoerd en hierbij waren nog wat leden van de PvdA aanwezig.

Ook aanwezig was Kandidaat Kamerlid Marieke van Duijn, uit Noord Holland, Zij fietst 1000 km door het land om groene vrijwilligers en hun initiatieven te bezoeken.  Zij doet dit in het kader van het ‘Nationaal Jaar vrijwillige inzet’.

Van Duijn: “Het is bij elk initiatief weer geweldig om te zien dat zoveel vrijwilligers hun steentje bijdragen aan een gezonde, duurzame en sociale leefomgeving in hun buurt. Ook het optimisme waarmee dit gebeurt, ondanks deze moeilijke tijd is mooi. Belangrijk dat overheden waar nodig dit ondersteunen, zodat het kan blijven bestaan!” Het plaatsen van de boom is hier een mooi voorbeeld van.

Met het planten van de boom wil de lokale PvdA-afdeling laten zien dat de PvdA niet alleen goede ideeën heeft maar dat zij ook daadwerkelijk een bijdrage wil leveren aan uitvoering van de plannen die in het verkiezingsprogramma staan.

In Huizen hebben de politieke partijen afgesproken om, gelet op de richtlijn van het RIVM, geen campagne te voeren op de markt. Het plaatsen van een boom is daarom een mooi alternatief volgens de PvdA afdeling Huizen.