Actuele informatie over maatregelen coronavirus in Huizen

18 maart 2020

Coronavirus

Actuele informatie over maatregelen coronavirus in Huizen

Noodverordening Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (17-03-2020)

De voorzitter van Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek heeft op 17 maart 2020 besloten tot een Noodverordening. Dit naar aanleiding van de aanvullende maatregelen die het kabinet op zondag 15 maart 2020 heeft bekend gemaakt.

Op zondag 15 maart 2020 heeft het kabinet aanvullende maatregelen bekend gemaakt. Daarbij is de opdracht gegeven om met ingang van 15 maart 2020 om 18.00 uur eet- en drinkgelegenheden, sport- en fitnessclubs, sauna’s en seksinrichtingen te sluiten. Voor coffeeshops is het verbod op openstelling ook van toepassing behalve voor zover uitsluitend sprake is van de verkoop, aflevering of verstrekking van softdrugs (afhaalfunctie). Uitgezonderd van deze opdracht zijn hotels, thuisbezorgde maaltijden, afhaallocaties en catering.

Dit is een aanvulling op de maatregel om alle evenementen met meer dan honderd personen afgelast te houden en te verbieden, waaronder publieke locaties, zoals musea, concertzalen en theaters. De maatregelen gelden in elk geval tot en met 6 april 2020. De Noodverordening is een besluit van de voorzitter van de Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek ter voorkoming van verdere verspreiding van het coronavirus/ COVID-19.

(Bron: website van gemeente Huizen)  voor actuele informatie  verwijzen wij u graag door naar de onderstaande website van Gemeente Huizen.