Actie Voedselbank groot succes!

4 maart 2020

Afgelopen zaterdag hebben de Pvda Huizen (ochtend) en de Rotary Huizen (middag) weer een inzamelingsactie gehouden voor de Voedselbank Huizen.
Helaas is dat nog steeds hard nodig.
Landelijke cijfers laten zien dat er weliswaar meer mensen aan het werk zijn, maar dat er een groep overblijft die blijvend in armoede leeft. Er is zelfs sprake van een  groei met 8%!  Vooral het aantal mensen dat langdurig gebruikt maakt van de Voedselbank neemt toe. Dat zijn bijvoorbeeld ouderen met hoge ziektekosten, die niet meer kunnen werken of mensen met schulden, die wel werken maar heel weinig over houden om van te leven.
Gelukkig gaven de Huizer inwoners gul: er zijn meer dan 100 kratten gevuld met basis producten en ook de collectebus werd goed gevuld. Dat was een enorm goed resultaat!De actie wordt enkele malen per jaar gedaan bij verschillende supermarkten en kerken. Mensen weten inmiddels hoe het werkt: je neemt wat extra houdbare producten mee bij het boodschappen doen en levert die na de kassa in bij het verzamelpunt in de winkel.
Alle vrijwilligers van de PvdA en de Rotary werden dan ook hartelijk bedankt door de Voedselbank namens hun cliënten.

PvdA fractie en Wethouder.